fbpx

Gry terenowe

Home / Gry terenowe

Adresatami naszych projektów outdoorowych są dzieci i młodzież, którym słowo „gra” najczęściej kojarzy się z komputerem i Internetem. Często nie zdają sobie sprawy, jak wiele satysfakcji i radości może płynąć z tego typu form rozrywki, które odbywają się w świecie realnym, opierają się na współpracy i relaksie na świeżym powietrzu.   Uczestnicy biorąc udział w zajęciach terenowych mają możliwość przeżycia ciekawej przygody, wyżycia się, zaspokojenia wielu potrzeb, zdobycia nowych wrażeń i doświadczeń. Zajęcia w terenie umożliwiają młodzieży utrwalanie nawyków przydatnych w życiu społecznym. Uczestnictwo w grach wymaga podporządkowania się ich zasadom, współdziałania grających, przyzwyczaja do rzetelności i uczciwości, uczy przezwyciężania trudności, zmusza do rezygnacji z własnych celów dla dobra zespołu.  Gry i zabawy terenowe umożliwiają bezpośredni kontakt z naturą.

Zajęcia w terenie przyczyniają się do pogłębienia wiedzy z geografii czy biologii. Ponadto wiadomości, które zostały nabyte w bezpośredniej obserwacji, często mają trwalszy charakter niż zdobyte podczas nauki w szkole.  Wszechstronny rozwój, który umożliwiają zajęcia w terenie powoduje, że są one znakomitym narzędziem wykorzystywanym przez wychowawców. Podczas zajęć wychowawcy w naturalny sposób mogą poznać charakter młodego człowieka (wady i zalety) oraz jego predyspozycje. Gry pobudzają do myślenia, wnioskowania, rozwijają zdolność wydawania sądów o zjawiskach spotykanych w terenie, o życiu, poszerzając horyzonty myślowe, budzą zdolności samoobserwacyjne i samokształceniowe.

 

Dzięki naszym grom uczestnicy: 

  • uczą się działania w grupie, pracy zespołowej, ducha koleżeństwa, uczciwości, 
  • integrują się z sobą, 
  • uczą się skutecznej komunikacji, 
  • rozwijają sprawność fizyczną, 
  • rozwijają pamięć i twórczą wyobraźnię, 
  • uczą się logicznego myślenia, 
  • rozwijają cechy takie jak: samodzielność, śmiałość, pomysłowość, panowanie nad sobą, dokładność, spostrzegawczość, 
  • poznają najbliższą okolicę lub też uczą się orientacji w nieznanym terenie, 
  • aktywnie i w zdrowy sposób wypoczywają, 
  • po prostu dobrze się bawią i wspominają przeżycia związane z daną grą w przyszłości. 

 

 Przykładowe realizacje: 

  • “Namierz coolturę – FRS GAME”  (partnerstwo w ramach Akademii Orange).
  • “Rodzinny Wagabunda” (GOPS Michałowice).
  • “Hejt – ostateczne starcie” (partnerstwo w ramach projektu “Hate Over – klasa wolna od mowy nienawiści”).
  • “Bezpieczne wakacje” (gra dla uczniów klas 1-3 w SP nr 4 w Łęcznej).
  • „Hate Wars” (Puławski Park Naukowo Technologiczny, gra dla młodzieży ze szkół średnich po Kazimierzu Dolnym).
  • Gra terenowa podsumowujący rok akademicki dla Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego  Uniwersytetu Dziecięcego w Puławach.
  • „100 lat niepodległości” (gra dla Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego).
  • Questing po Kazimierzu Dolnym dla młodzieży ze szkół średnich. 

 

Wybrane propozycje gier terenowych

Gra związana z nowymi technologiami (uczestnicy: 10-12 lub 13-16 lat)

„Podobno świat staje się globalną wioską.  Jeśli chcesz nauczyć się lepiej patrzeć, co słychać za płotem, naucz się korzystać z nowych technologii. W trakcie gry za pomocą kamery internetowej i Street View zobaczysz inne miasta, poznasz dzieła oraz rozwiążesz zagadki dawnych mistrzów dzięki Google Art Project, a także poszukasz skarbów z pomocą GPS. Dostatecznie zaawansowana technologia jest nierozróżnialna od magii – pozwól sobie ulec czarom XXI wieku.”  Podczas tej gry uczestnicy doświadczą przenikania świata wirtualnego z realnym. Rozwiązywanie realnych zagadek przy użyciu nowoczesnych technologii to pomysł na odciągnięcie cyfrowych tubylców sprzed ekranów ich komputerów. 

Gra oparta na fabule związanej z fantastyką (uczestnicy 7-10 lub 10-12 lat)

„Małe miasta na Pograniczy kryją wiele tajemnic. Słyszy się różne głosy: „Krasnoludy nie dorastają nam do pięt…”, „Elfy nie myją uszu”… Czy w mieście naprawdę dzieją się sprawy, które zagrażają Królestwu? Czy tajemniczy skarb jest tylko legendą?”  Podczas gry uczestnicy przeniosą się do świata fantastyki wypełnionego magią i niewyjaśnionymi tajemnicami. Ich celem będzie dotarcie do Skarbu, lecz nie będzie to proste zadanie. W końcu wkraczają w nieznane. 

 Gra kryminalno-szpiegowska (uczestnicy 10-12 lat)

„Hej, Ty! No pewnie, że do Ciebie mówię! No to teraz nie stój tu jak głupi, tylko się zasłoń tą gazetą. W końcu Cię rozpozna i co? No dobra, teraz w prawo i czwarta brama po lewej. Widzisz tam napis na ścianie? Idź tam. Spotkasz się z rudą blondynką ubraną w niebieskie kimono. Daj jej makrelę, wtedy pozna, że jesteś od nas. Mikrofilmy będą w salcesonie – koniecznie dostarcz je Grubemu przed czwartą.”  Podczas gry uczestnicy wcielą się w rolę agentów i wykorzystają wszystkie swe siły do szyfrowania i odczytywania tajnych wiadomości. Nie zabraknie pościgów, spotkań z informatorami, pluskiew ani przykrywek. 

Klasyczne podchody harcerskie (uczestnicy 10-12 lat)

„365 stopni, 42 parokroki, potem ukryty list i jesteśmy na półmetku. Jesteśmy coraz bliżej…”  Jedna z najlepszych gier na współpracę grupową, jaką kiedykolwiek wymyślono. Połączenie klasycznej formy z grą „Flagi” zapewni nie tylko dobrą rozrywkę, ale wyłoni spośród uczestników urodzonych liderów, strategów, wywiadowców i obrońców. 

Gra krajoznawczo-topograficzna (uczestnicy: 10-12 lub 13-16 lat)

„Każde miejsce ma w sobie ukryte piękno, które czeka na tych, którzy umieją je odnaleźć. To gra dla tych, którym niestraszny wysiłek fizyczny i przemierzanie kilometrów. Zaufaj mapie i własnym oczom, szukaj znaków patrolowych, wypatruj pomników przyrody i bez lęku maszeruj na azymut.”  Celem gry jest poznanie walorów najbliższej okolicy w atrakcyjnej formie. Dotarcie do wyznaczonego miejsca będzie wymagało od uczestników znajomości różnorodnych technik orientowania się w terenie (których nauczą się przed i w trakcie gry) oraz podejmowania odważnych decyzji. 

Dodatkowe informacje organizacyjne 

Czas trwania jednej gry wynosi minimum 2h. W trakcie jednego dnia mogą odbyć się maksymalnie dwie gry.  Każdy uczestnik otrzyma dyplom uczestnictwa  i niespodziankę na zakończenie gry.  Dbamy o bezpieczeństwo, dlatego też dostosowujemy gry do miejsca i wieku uczestników (np. kwestia samodzielnego poruszania się dzieci i młodzieży podczas trwania gry). 

Uwaga! 

Na życzenie klientów jesteśmy w stanie przygotować Państwu grę dedykowaną, która uwzględni Państwa potrzeby. W takim przypadku prosimy o podanie proponowanego celu gry lub konwencji albo umiejętności potrzebnych uczestnikom, które Państwa interesują. Ważną wskazówką będzie dla nas wiek uczestników i proponowane miejsce gry.  Jeśli jesteście Państwo zainteresowani naszymi propozycjami gier terenowych, prosimy o kontakt.