fbpx

Wirtualna rzeczywistość – klasy IV-VIII

Home / Wirtualna rzeczywistość – klasy IV-VIII

Obrazy generowane przez komputery mogą tworzyć niezależne światy wirtualne (Virtual Reality, VR) lub łączyć się ze światem rzeczywistym (Augmented Reality, AR). Rzeczywistość mieszana może być wykorzystywana zarówno do celów rozrywkowych, użytkowych, wspierać człowieka przy jego codziennych czynnościach, jak i edukacyjnych. Wykorzystanie jej w trakcie nauki może uatrakcyjnić prowadzone zajęcia (gry, symulacje, wizualizacje).

Dla młodych ludzi dorastających w świecie wirtualnych gier może stać się naturalnym środowiskiem do pogłębiania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności.  

Nasze zajęcia VR obywają się w doskonale wyposażonej pracowni, w której znajdują się konsole Playstation VR, HTC ViveOculus Rift, zestawy Samsung Gear VR. 

Warsztaty AR realizujemy za pomocą aplikacji edukacyjnych dostępnych na rynku lub tych wytworzonych w naszym Ośrodku Badawczo Rozwojowym Edukacja 3.0. 

Przykładowe zajęcia realizowane w czasie 45 lub 90 minut: 

  1. Wirtualne światy – dotyczące wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, gdzie pokazujemy możliwości, które niosą ze sobą technologie VR i AR oraz ich różnice. Będziemy pracować z okularami VR (Playstation VR, HTC Vive, Oculus Rift )i aplikacjami dotyczącymi AR.
  1. Świat technologii AR – uczestnicy zajęć poznają zagadnienia stereoskopii i modelowania 3D, a także przyjazne narzędzia oraz aplikacje AR do nauki i zabawy w szkole jak i w domu.