Warsztaty i pokazy z robotyki realizowane są z udziałem szerokiej gamy robotów edukacyjnych – Photon, Wonder, Ozobot, Lofi, Vortex i inne oraz zestawów klocków LEGO® Education WeDo i LEGO® Education WeDo 2.0.
Nasze zajęcia pozwalają na poznanie pojęć związanych z robotyką, automatyką i informatyką i są dobrym wstępem do dalszej nauki robotyki i programowania. Kształtują one twórcze postawy oraz logiczne myślenie, pobudzają do działania i bawią. Zajęcia dostosowane są do młodego wieku kursantów, którzy pracują w zespołach (zróżnicowana złożoność kart pracy, różnorodne problemy do rozwiązania i stopień trudności zastosowanych mechanizmów i konstrukcji itp.).
Programowanie jest podstawą prawie wszystkich zastosowań informatyki, nabycie umiejętności z zakresu programowania jest podstawą edukacji na kierunkach informatycznych i technicznych, rozwija logiczne myślenie, a także uczy analizowania i rozwiązywania problemu. W trakcie zajęć wykorzystywane są różnorodne, nowoczesne narzędzia do nauki programowania wykorzystujące nowe technologie. Ponadto są atrakcyjne dla uczniów ze względu na szatę graficzną, grywalność oraz interaktywny charakter. W trakcie zajęć będą wykorzystane także ćwiczenia rozwijające umiejętności programistyczne "bez użycia komputerów"
Przykładowe zajęcia (realizowane w czasie 45 lub 90 minut)
- Niesamowity świat robotów – pokaz i zabawa z robotami edukacyjnymi Photon, Wonder, Vortex, Ozobot oraz próby odpowiedzi na pytania czym są roboty i jak wygląda świat robotyki.
- Mechaniczne zwierzaki – budujemy i programujemy roboty z LEGO® Education WeDo.
- Kręcę się i kręcę – budujemy i programujemy bączka - warsztaty z LEGO® Education WeDo.
- Jak czuje robot? – o robotach z czujnikami.
- Marsjańska przygoda – warsztaty z LEGO® Education WeDo 2.0.
- Mini-roboty Ozoboty – kolorowe kodowanie.
- Roboty od eko-roboty – zajęcia z robotami Wonder.
- Robot Photon – niezwykły podróżnik i podstawy programowania.
- Magia opowieści ze Scratch Junior.
- Połam głowę i myśl jak programista – warsztaty logiczne z podstaw programowania.

















