


Robert Turski
Kierownik ds. rozwoju Grupy Edukacja 3.0
O sobie
Jestem doświadczonym edukatorem pracującym z dziećmi, młodzieżą, nauczycielami, rodzicami i seniorami. Przeprowadziłem kilka tysięcy godzin szkoleń i spotkań. Przez kilkanaście lat wspierałem kształcenie kadry instruktorskiej oraz rozwój liderów-wychowawców w organizacji pozarządowej.
Szczególnie interesuję się wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Zachęcam do pozytywnych zachowań w sieci (współtworzenie wartościowych zasobów), jak także prowadzę działania profilaktyczne dotyczące zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży związanych z siecią. Podczas swoich działań edukacyjnych stosuję nowoczesne metody i narzędzia pracy (metody aktywizujące, pracę grupową, grywalizację i różnorodne technologie informacyjno-komunikacyjne).
Ponadto jestem współzałożycielem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0” (badania nowych technologii w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu rzeczywistości rozszerzonej na proces nauczania), wykładowcą Uniwersytetu Dziecięcego UMCS, trenerem umiejętności cyfrowych w ramach projektu dla Przestrzeń from Facebook, ekspertem Sieci Edukacji Cyfrowej „KOMETA”. W 2018 r. zostałem wyróżnieniony poprzez umieszczenie mnie na „Liście 100”, która obejmuje osoby wyróżniające się działalnością na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce.
Czym się zajmuję w Edukacji 3.0?
- Koordynuję projekty szkoleniowe dla uczniów szkół średnich, studentów, nauczycieli, seniorów i pozostałych grup dorosłych.
- Koordynuję projekty wytwórcze (pomoce dydaktyczne, aplikacje wspierające nauczanie itp.)
- Prowadzę wykłady, warsztaty i inne formy szkoleniowe dla dzieci i dorosłych.
Obszary, w których się specjalizuję:
- Edukacja dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa (zagrożeń) w sieci (kontakt z nieznajomymi, ochrona danych (wizerunku), dobór gier komputerowych do wieku, cyberprzemoc (mowa nienawiści), uzależnienie od komputera i internetu itp.
- Szkolenia profilaktyczne nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa (zagrożeń) w sieci.
- Warsztaty dla dzieci i młodzieży w zakresie pozytywnego i wartościowego wykorzystania nowoczesnych technologii (programowanie, robotyka, obróbka cyfrowa grafik, obróbka cyfrowa wideo, tworzenie gier edukacyjnych online, tworzenie stron internetowych itd.
- Wykorzystanie gier komputerowych w edukacji (np. MinecraftEdu).
- Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w edukacji.
- Szkolenia nauczycieli z wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji (w tym z tablic interaktywnych, komputerów i urządzeń mobilnych, prezentacji multimedialnych itd.).
- Aktywizujące metody i techniki w nauczaniu.
- Marketing szkół, budowanie pozytywnego wizerunku, szkolenia z zakresu prowadzenia spotkań z rodzicami uczniów.
- Szkolenia seniorów z wykorzystania nowoczesnych technologii (podstaw obsługi komputera i Internetu).
- Gry terenowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych.