fbpx

Gry i tworzenie gier – klasy IV-VIII

Home / Gry i tworzenie gier – klasy IV-VIII

O grach 

Gry to nieodłączny element współczesnego świata dzieci i młodzieży. Nasi edukatorzy zgłębiają tę tematykę od wielu lat. Bazując na wizytach w szkołach i pracy z dziećmi i młodymi ludźmi stworzyli „Kompendium gier wideo. Poradnik dla nauczycieli i rodziców”, w którym piszą o walorach edukacyjnych i zagrożeniach płynących z gier popularnych wśród różnych grup wiekowych. Znajdziecie tam Państwo szeroko omówione gry dla dzieci i młodzieży  

Tworzenie gier 

Tworzenie własnych gier to niepowtarzalne możliwość bycia kreatorem wirtualnych światów . Za tworzeniem gier idzie rozwój wielu kompetencji u młodych ludzi. Programując całą grę czy poszczególne obiekty uczniowie rozwiną umiejętności związane z planowaniem, analizą przypadków i problemów, myśleniem analitycznym, wyciąganiem wniosków, podejmowaniem decyzji czy tworzeniem innowacyjnych rozwiązań. 

Przykładowe zajęcia realizowane w trybie 90 minut lub dłuższe: 

  • Tworzę i gram – tworzenie gier z Kodu Game Lab.
  • Wyścig z czasem – tworzę scenariusze gier w Scratch 3.0.

Minecraft 

Minecraft to popularna, znana i lubiana gra wykorzystana do pogłębienia umiejętności logicznego myślenia, koncentracji, podejmowania decyzji. Wykorzystajmy potencjał tkwiący w tym wszechstronnym narzędziu do nauki matematyki (algebry, geometrii itd.)geografii (orientacja w terenie), historii (architektury i sztuki) czy wreszcie informatyki (programowanie). 

Podczas naszych zajęć uczniowie rozwiązują zadania przygotowane im przez prowadzącego. Są one urozmaicone, rozwijają różne kompetencje uczniów i nawiązują do podstawy programowej szkół podstawowych. 

Przykładowe zajęcia realizowane w trybie 90 minut lub dłuższe: 

  • Minecraft – poligon konstruktora – cuda starożytnego świata.
  • Rywalizacja i współpraca - w wiosce Wikingów. 
  • Graj i przetrwaj w świecie przyszłości.