O grach
Gry to nieodłączny element współczesnego świata dzieci i młodzieży. Nasi edukatorzy zgłębiają tę tematykę od wielu lat. Bazując na wizytach w szkołach i pracy z dziećmi i młodymi ludźmi stworzyli „Kompendium gier wideo. Poradnik dla nauczycieli i rodziców”, w którym piszą o walorach edukacyjnych i zagrożeniach płynących z gier popularnych wśród różnych grup wiekowych. Znajdziecie tam Państwo szeroko omówione gry dla dzieci i młodzieży
Tworzenie gier
Tworzenie własnych gier to niepowtarzalne możliwość bycia kreatorem wirtualnych światów . Za tworzeniem gier idzie rozwój wielu kompetencji u młodych ludzi. Programując całą grę czy poszczególne obiekty uczniowie rozwiną umiejętności związane z planowaniem, analizą przypadków i problemów, myśleniem analitycznym, wyciąganiem wniosków, podejmowaniem decyzji czy tworzeniem innowacyjnych rozwiązań.
Przykładowe zajęcia realizowane w trybie 90 minut lub dłuższe:
- Tworzę i gram – tworzenie gier z Kodu Game Lab.
- Wyścig z czasem – tworzę scenariusze gier w Scratch 3.0.
Minecraft
Minecraft to popularna, znana i lubiana gra wykorzystana do pogłębienia umiejętności logicznego myślenia, koncentracji, podejmowania decyzji. Wykorzystajmy potencjał tkwiący w tym wszechstronnym narzędziu do nauki matematyki (algebry, geometrii itd.), geografii (orientacja w terenie), historii (architektury i sztuki) czy wreszcie informatyki (programowanie).
Podczas naszych zajęć uczniowie rozwiązują zadania przygotowane im przez prowadzącego. Są one urozmaicone, rozwijają różne kompetencje uczniów i nawiązują do podstawy programowej szkół podstawowych.
Przykładowe zajęcia realizowane w trybie 90 minut lub dłuższe:
- Minecraft – poligon konstruktora – cuda starożytnego świata.
- Rywalizacja i współpraca - w wiosce Wikingów.
- Graj i przetrwaj w świecie przyszłości.

















