O grach
Gry to nieodłączny element współczesnego świata dzieci i młodzieży. Nasi edukatorzy zgłębiają tę tematykę od wielu lat. Bazując na wizytach w szkołach, pracy z dziećmi i młodymi ludźmi stworzyli „Kompendium gier wideo”, w którym piszą o walorach edukacyjnych i zagrożeniach gier popularnych wśród różnych grup wiekowych. Znajdziecie tam Państwo szeroko omówione gry dla dzieci m. in. w wieku 3-10 lat.
Tworzenie gier
Dzieci już wiedzą, że granie w gry to świetna zabawa.
A tworzenie własnych to naprawdę fantastyczna sprawa i rewelacyjny sposób na naukę programowania!
Dzieci mogą stworzyć swój własny wirtualny świat oraz wypełnić go obiektami wchodzącymi w interakcje. Programując całą grę czy poszczególne obiekty dzieci rozwiną umiejętności związane z planowaniem, analizą przypadków i problemów, myśleniem analitycznym, wyciąganiem wniosków, podejmowaniem decyzji czy tworzeniem innowacyjnych rozwiązań.
Przykładowe zajęcia realizowane w trybie 90 minut lub dłuższe:
- Tworzę i gram – tworzenie gier z Kodu Game Lab
- Przygody Scratchowego Kota – tworzę scenariusze gier w Scratch Junior
Minecraft
Minecraft to popularna, znana i lubiana gra wykorzystana do pogłębienia umiejętności logicznego myślenia, koncentracji, podejmowania decyzji. Wykorzystajmy potencjał tkwiący w tym wszechstronnym narzędziu do nauki matematyki (algebry, geometrii itd.), geografii (orientacja w terenie),historii (architektury i sztuki) czy wreszcie informatyki (programowanie).
Na każdych zajęciach dzieci rozwiązują zadania przygotowane im przez prowadzącego . Są one urozmaicone, rozwijają różne kompetencje uczniów i nawiązują do podstawy programowej szkół podstawowych.
Przykładowe zajęcia realizowane w trybie 90 minut lub dłuższe:
- Minecraft – poligon konstruktora – cuda starożytnego świata
- Rywalizacje i współpraca - w wiosce Wikingów
- Graj i przetrwaj w świecie przyszłości

















