fbpx

Kazimierz Dolny dla dzieci z Kazikiem i Esterką. Aplikacje edukacyjne.

Home / materialy / Kazimierz Dolny dla dzieci z Kazikiem i Esterką. Aplikacje edukacyjne.

Kazimierz Dolny jest popularnym miasteczkiem turystycznym.  Zazwyczaj gwarne i tłoczne, szczególnie w wakacje i dni wolne. Bogate w walory kulturalne i przyrodnicze. Przyciąga zarówno wycieczki szkolne, jak i rodziny.  Jeśli potrzebni są wam kompetentni przewodnicy – polecamy Kazika i Esterkę – głównych bohaterów naszych aplikacji edukacyjnych.

Produkty te, stworzone w formie gry terenowej,  są znakomitą formą zwiedzania Kazimierza i jego okolic. Wprowadzają w historię tego miejsca, odkrywają bogactwo flory i fauny, pokazują jak korzystać z technologii i jednocześnie zdobywać przydatne informacje. Z założenia przeznaczone są dla rodzin z dziećmi, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wzbogacały wycieczki szkolne i nadawały im edukacyjny ton.

Od 2019 roku stworzyliśmy dwie takie aplikacje dla Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym. Są to „Mały Przewodnik po Kazimierzu Dolnym”  oraz „Mały Przyrodnik. Przygoda w Kazimierzu Dolnym”. Aktualnie prowadzimy prace nad kolejnymi.

Aplikacja “Mały Przewodnik po Kazimierzu Dolnym” jest rezultatem projektu realizowanego przez Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym we współpracy z Gminnym Zespołem Szkół w Kazimierzu Dolnym. Pracownicy muzeum wraz z grupą uczniów wspólnie opracowali turystyczną trasę spacerową, dopasowaną do potrzeb najmłodszych turystów odwiedzających miasteczko, nasz zespół zajął się zaprojektowaniem i opracowaniem graficznym oraz technicznym aplikacji.

Aplikacja „Mały Przyrodnik. Przygoda w Kazimierzu Dolnym” powstała na zlecenie  Oddziału Przyrodniczego MNKD. Pozwala odkryć i poznać tajemnice przyrody Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Użytkownicy mają do wyboru dwie trasy: po wąwozach lub nad Wisłą. Pierwsza z nich prowadzi przez najbardziej znane kazimierskie wąwozy – Norowy i Korzeniowy Dół, opcjonalnie również przez ruiny zamku w Bochotnicy. Druga trasa to spacer wzdłuż Wisły, aż do punktu widokowego w malowniczej wiosce Męćmierz. Aplikacja ma bogatą szatę graficzną i rozbudowaną warstwę merytoryczną dotyczącą świata roślin i zwierząt.

Obydwie aplikacje zawierają rzeczywistość rozszerzoną. Przy tworzeniu elementów AR korzystaliśmy z naszych doświadczeń, które zdobywamy podczas tworzenia i badania produktów edukacyjnych, w ramach projektu „Technologia Augumented Reality w edukacji”. Część z tych wytworów można znaleźć w sklepie Google Play Edukacji 3.0.